NetCom

Oss på Facebook | post@idaogerlend.no | +47 924 94 049

Netcom-lillaulapp_1
Netcom-lillamlapp_1
Netcom-lillaulapp_2
Netcom-lillamlapp_2
Netcom-lillaulapp_3
Netcom-lillamlapp_3
Netcom-lillaulapp_miljo
Netcom-lillamlapp_miljo

Telia Sonera, som eier NetCom, hadde bestemt seg for at alle selskaper under deres paraply skulle få likt uttrykk, med like logoer og lik signalfarge. Det eneste problemet var at NetCom allerede hadde en slik signalfarge, nemlig oransje. Siden NetCom var så kjent for denne fargen, kunne de ikke bare bytte farge uten å markere det. NetCom har alltid vært kjent som en frisk aktør i telekombransjen, og det var også viktig å få kommunisert at selv om de byttet til en litt mer konservativ farge, er de ikke kjedelige av den grunn. Langt i fra. Alt dette måtte gjøres raskt. Først bombarderte de bybildet med det som tilsynelatende var en slags motekampanje med lilla som gjennomgangstema. Etter et par uker med utendørsreklame uten avsender, kommenterte de denne “motekampanjen”, samtidig som NetCom for første gang viste frem den nye logoen sin. Noe så uinterressant som ny logo og ny farge, lansert på en “NetComsk” måte.