Oss på Facebook | post@idaogerlend.no | +47 924 94 049

Gaardspotetgull-pakninger

Bakgrunnen for jobben var at Maarud hadde et produkt som het “Solchips”, som var samme type potetflak som Sørlandschips hadde i sine poser – såkalte kjelechips. Salget gikk dårlig, til tross for at kjelechipsmarkedet økte. Maarud ønsket å rebrande hele serien for å ta opp kampen med Sørlandschips. Maarud og Maarud Gård har en lang og Reodor Felgen-aktig historie, og teamet inviterte seg selv opp for å ta en titt på de aller eldste pakningene. Løsningen ble å ta utgangspunkt i Maaruds logo fra 30-tallet. En miks av historie og modernitet, sier noe om at Maarud har vært tilstede lenge nok til å virkelig kunne lage potetgull på gamlemåten. Godt design er godt design, uansett hvor gammelt det er. Denne jobben vant bronse i Gullblyanten.